23.04.13

 
Gårdagens jag. Det känns att vågjäkeln pekar neråt. Galet frustrerande. Men jag har verkligen inga pengar alls fram till den 27e maj. Jag lever just nu på falukorv och gratis chokladfabrikenchoklad.
Herre min je vad jag måste börja prioritera annorlunda.
Den senaste veckan har jag verkligen lärt mig mitt livs läxa.
 
 
I lördags fick jag 500 kronor och idag är det tisdag och jag har endast spenderat 30 kronor av dem. För en månad sedan hade pengarna varit slut en timme efter jag fått dem i handen. Men jag vågar knappt spendera en krona vilket resulterat i att gårdagens intag blev en omelett och en proteinshake och idag har jag inte ätit något alls förutom en ruta choklad. 
Kan inte någon vänlig (jävligt generös) själ ge bort sisådär en halv mille åt mig?
 
Idag är det plugg som gäller. Min rygg och mina axlar värker efter gårdagens träning. Det första jag skall göra nu är att lägga upp ett nytt träningsschema och sedan dra upp mina persienner så att jag inte dör av deppighet. Sedan skall jag lägga ut lite grejer på tradera och efter det är det stenhårt plugg. Har två prov kvar och sedan är jag helt färdig fram till den 27e maj. 





Malin
04 April, kl. 21:45 | Blogg;

Även om det känns fel att tigga från dina föräldrar, men kan inte dem rycka in och komma till din undsättning - då det inte bara för kroppen men är farligt för psyket som f.d. anorektiker att få i sig för lite och gå ner i vikt. Man kan ju låna pengar och betala tillbaka senare när man har det bättre ställt ekonomiskt.

Svar: Det är inte lätt att behöva be sina föräldrar om pengar när man är 21 år. Och jag vill inte skylla allt på att "det kan vara farligt för mig för jag har haft anorexia". Förstår EXAKT hur du menar och jag hade nog sagt samma sak till en f.d anorektiker i samma sits. Alltså, jag har inte haft någon inkomst alls sedan jag slutade vara sjukskriven - i november. Har levt på sparpengar. Så det har ju gått åt, och nu har jag zero, nada, inget kvar. Men min älskade, underbara mormor kommer till undsättning med hyran och lite räkningar plus att jag säljer lite saker på tradera så att jag kan handla mat.
Det löser sig. Tack för omtanken! Kram

Johanna Larsson

Emelie
04 April, kl. 22:25 | Blogg;

håller faktiskt med Malin! du kan alltid få låna pengar av mig om det är så att du inte har pengar till mat. vill inte att det på nått sätt ska gå snett igen, träning ger ju extremt mycket fokus på kropp och då är det bra att hålla noggrant med maten!
förlåt om detta låter uppläxande, det är verkligen inte så jag menar och det tror jag du förstår. det är bara en (om)tanke.
puss!

Svar: Jag vet. Det har löst sig för tillfället i alla fall <3333
Johanna Larsson

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback