Att fylla 20 och att fylla 21.

Min 20-årsdag firades på heldygnsvården på anorexikliniken. Jag fick en kort permission och skulle hem från sjukhuset för att äta middag på restaurang. Efter middagen åkte vi hem en stund och jag fick titta lite i lägenheten. Duscha hemma. Jag hatade duschen på 51an. Trycket från strålarna var så fattigt att man efter 30 minuter i duschen fortfarande hade balsam kvar i håret.
När jag klev in i duschen och drog för draperiet och tittade mot avloppet fanns där hela högar av tappat hår från andra patienter som uppenbarligen inte gillade att följa regler.
"Ta bort hår efter dig" stod det på skylten som hängde där inne. 
Det var säkert lite av mitt hår där också.
 
Idag fyller jag 21 år. Jag bor inte på en sluten anorexiavdelning. Jag varken gråter eller skakar av rädsla för att det kanske serveras tårta eller fika när jag vaknar. 
Jag har en dusch här hemma som har kraftfulla strålar. Jag behöver inte vakna av att den hemskt irriterande mentalskötaren T springer runt i korridoren och ropar att "no är doscharna öppna!" med finsk accent. 
Mitt balsam här hemma, det tar bara 20 sekunder innan det är helt ute ur håret. Och hos mig, i min dusch, där finns inga högar av tappat hår.
 
 
 
 





Alice
04 April, kl. 02:01 | Blogg; http://Captivatedminds.blogg.se

Grattis på födelsedagen ❤

Svar: Tack snälla du <3
Johanna Larsson

Malin
04 April, kl. 07:34 | Blogg;

Tell me about it! Var inlagd på Mandometerklinikens heldygnsvård i höstas och duscharna där var i värsta laget. Snuskiga och nästan ingen stråle i duschmunstycket. Dessutom var tiden man fick till att duscha så knapp, då man på den tiden också skulle hinna med att borsta tänderna och andra kvälls -och morgonbestyr. Dem öppnade dörren om man överskred tiden vårdslöst i misstänksamhet..

Anonym
04 April, kl. 09:15 | Blogg;

GRATTIS!! Jag är så glad för dig, du har kommit så långt. Jag hoppas verkligen att du har en underbar födelsedag. Kramar!

Svar: Jag tackar ödmjukast. Verkligen. Kram på dig!
Johanna Larsson

Linda Hurtig
04 April, kl. 12:57 | Blogg; http://Lindahurtig.blogg.se

Du har kommit långt vännen! <3

Svar: <3!!!
Johanna Larsson

Hanna
04 April, kl. 14:39 | Blogg;

"finsk accent" Haha..Toivo!

Svar: Hanna? Vilken Hanna? Var du där när jag var där? Minns Hanna B och Hanna V! :)
Johanna Larsson

Farida
04 April, kl. 15:16 | Blogg;

du har kommit så långt, så glad för din skull! <3


(min bloglovin visar alltid dina nya inlägg efter flera timmar, nu kom t.ex detta)

Svar: Miljoner pussar!!!!!!!!!!!!!!! <33333
Johanna Larsson

Linda
04 April, kl. 18:50 | Blogg; http://liibee.blogg.se

Stort grattis till dig! Självklart för att du fyller år, men kanske mer för den utveckling du gjort! Du är väldigt stark (även på utsidan, hehe!)

Linda
04 April, kl. 18:52 | Blogg; http://liibee.blogg.se

Stort grattis till dig! Självklart för att du fyller år, men kanske mer för den utveckling du gjort! Du är väldigt stark (även på utsidan, hehe!)

Svar: Blir väldigt glad av din kommentar. Tack, tack, tack! Tusen kramar!
Johanna Larsson

ida
04 April, kl. 19:08 | Blogg;

haha.. kommer ihåg toivo! så kul att följa din blogg och att du kommit så långt! du inspirerar verkligen och du är en grym förebild! du kanske inte kommer i håg mig men.. var ju inte så pratglad när jag kom dit till en början iaf :P



Svar: Åh, men hej Ida! Himla kul att du läser. Hur är det med dig? Hur går det? Vad gör du? Klart jag kommer ihåg dig! Kramar
Johanna Larsson

E
04 April, kl. 22:33 | Blogg;

STORT GRATTIS! missade detta men hoppas att du hade en alldeles underbar födelsedag <333! du är så himla stark!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback