Nystart.

Nu är det dags för nystart här efter ett uppehåll på nästan två månader. Mycket har hänt sedan sist!
Jag har skaffat träningskort på SATS för att kunna träna med min goda vän Jacob som också har kort där, jag har blivit med hund, jag har varit på roadtrip med en vän och jag har ansökt till GMU som är ett av mina stora åtaganden i mitt liv. Väntar med spänning på tester och besked och ser fram emot att få en av mitt livs stora utmaningar framför mig.
 
Eftersom att jag haft ett långt uppehåll med träningen så är jag inte på samma plats fysiskt nu som då. Jag har snabbt fått erfara att muskler är en färskvara och även om jag visste det redan innan mitt uppehåll så har jag såklart varit besviken och känt mig nedstämd. Jag tar inte längre 55 kilo i bänkpress och jag gör inte 7 strikta chins. Jag tar inte heller 100 kilo i marklyft eller 75 kilo i knäböj. MEN, det finns ingenting som säger att jag inte skulle kunna göra det igen. Och det finns ingenting som säger att jag inte skulle kunna lyfta tyngre än det i framtiden.
 
Med tanke på att jag har GMU framför mig så måste jag lägga i alla växlar när det kommer till mat och träning. I sju månader har jag enbart fokuserat på muskelbyggande och fria vikter men nu är det dags att lägga in konditionsträning och rörlighetsövningar. Jag har fem månader av stenhård träning framför mig och en anledning att fortsätta kämpa. Trots min motivationsdipp och två månaders uppehåll så är jag på banan igen och ser fram emot en riktig träningshöst innan utbildningen drar igång i januari.
Nu jävlar.
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback