Återförenade.

Efter tio dagar ifrån varandra fick jag äntligen se mitt lilla monster. Hon har växt och skallformen är annorlunda. Bredare. Och hon är högre och tyngre. Tänk så mycket som händer på endast tio dagar. 

Hon fick nog en smärre hjärtattack av glädje när hon såg mig. Hoppade högre än någonsin och pussade mig ända tills jag var tvungen att säga stopp. 

Vi åkte hem och på vägen dit blev det tre olika hundmöten i koppel och Tyra skötte sig perfekt. Varken drog i kopplet eller lät. Fokus på mig (och godiset i handen, haha) och sedan gick vi vidare. 
När vi kom av pendeltåget tog jag av henne kopplet så hon gick lös från perrongen hem till Pauline. Mötte även då tre hundar och Tyra kunde inte gjort det bättre. 
Har tränat sen hon var liten att varje gång hon är lös och vi ser en annan hund så ska hon sätta sig ner vid min sida, vilket går automatiskt nu. Oftast. 
Det gör att hon inte lika lätt kan få för sig att springa fram när hon har en annan uppgift, sittandet och väntandet. 

Nu är Tyra med S på jobbet och med sin nya staffekompis Tyr. 
Jag själv ska göra en massa ärenden idag och sedan ska jag ta hand om lilla Idun!









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback