Tyras bra och sämre sidor

Tyras bra sidor:
- går att ha lös i princip vart som helst
- kommer på inkallning
- släpper leksaker/spottar ut annat skit så fort jag säger tack
- går ihop med alla hundar
- ÄLSKAR människor, framför allt män och barn
- otroligt kontaktsökande
- går oftast bra i koppel
- extremt lättlärd
- modig, nyfiken och stolt
- rumsren
- skäller aldrig
- vaktar inte
- jagar inte vilt
- sitter vid min sida och väntar när andra hundar passerar
 
Tyras sämre sidor:
- kan inte lämna henne helt ensam mer än en timme
- blir lite kaxig mot en del små hundar
- hoppar när hon blir glad
- inte klockren med kloklippningen ännu (men EXTREEMT mycket bättre)
- om en annan hund går förbi väldigt nära och morrar och kastar sig i kopplet så morrar hon tillbaka
 
Finns mycket att träna på, men många saker gör vi framsteg med varje dag. Kvällspromenaden vi tog nu var både bra och dålig. När vi mötte en golden retriever gick hon som en klocka. Rakt fram och ignorerade den andra hunden. 
När vi sedan hamnade bakom en tjej med två småhundar så blev Tyra en kanonkula i kopplet och ville fram och hälsa. Jag var dock irriterad och kunde hanterat det på ett mer konstruktivt sätt men jag orkade faktiskt inte. 
Men, jag måste komma ihåg att hon fortfarande är en valp. Hon är faktiskt bara 7 månader och har redan så otroligt många bra sidor som jag uppskattar varje dag. Bara det att kunna ha henne lös och att hon kan viktiga kommandon så som stanna och kom hit. 
 
2014 är året för en massa träning. 
Hon har precis kommit in i tonåren och fortfarande har jag inte märkt av någon trots, men hon kanske sparar det. Vad vet jag? ;)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback