18.2.13

För att kunna jämföra med mig själv om några veckor så tänkte jag lägga upp mina personbästa på de övningar jag tycker är viktigast för mig. De är viktigast eftersom att de ingår i Fitness Five.
 
Det är inte något spektakulärt eller kanske ens något bra i någon annans ögon. Men då jag bara tränat i tre månader så måste jag säga att jag är mäkta imponerad av mig själv. Så ja, här kommer det!
 
Bicepscurls på tävlingsvikt (15kg) - 28st
Bicepscurls på 17,5kg - 7st
Benböj på tävlingsvikt (50kg) - 6st
Benböj på 65kg - 1st
Chins - 6st
Dips - 15st
Bänkpress på tävlingsvikt (30kg) - 12st
Bänkpress på 37,5kg - 5st
Bänkpress på 42,5kg - 1st
 
De fetmarkerade är väl det som är mest relevant. Det är på dessa vikter jag ska tävla och dessa vikter jag måste reppa så mycket jag kan på och sedan klara så många som möjligt på under 100 sekunder.
Har inte tagit tid på något förutom bicepscurlsen och då avbröt vi efter ca 50 sekunder, och då hade jag hunnit göra 18st. Tror att jag började skratta eller något.
 
Så min bästa gren just nu är curlsen. Efter det kommer nog dips, bänkpress, och så lika på benböj och chins. Dock har ju chinsen börjat släppa nu och på ca två veckor har jag gått från att inte kunna göra en enda till att göra 6st strikta, så jag är nöjd!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback