27.2.13

Dålig uppdatering här känner jag. Tyvärr så är jag mitt uppe i en himla massa plugg. 
Har dessutom ringt runt till CSN, vuxenutbildningen i Väsby, skolverket, miroi samt kollat igenom mina betyg och vad som saknas. Har stenkoll på vad som gäller nu och har anmält mig till prövning utav ett ämne som jag hade IG i för att jag inte hann avsluta kursen innan jag hoppade av gymnasiet. 
 
Har dubbelkollat med CSN om utbetalning och allt verkar vara på sin plats. Skönt, lugnande och motiverande.
Lånade matte a+b på biblioteket idag. Det blir stenhårt plugg i de böckerna inför högskoleprovet. Eftersom att matten är svårast och har störst del i högskoleprovet så måste jag satsa på det nu.
 
Dock svårt utan en grafritare. Känner inte riktigt att det känns bra för min ekonomi att köpa en miniräknare för närmare tusenlappen.
 
Hur som helst, det här är en träningsblogg, inte en skolblogg! Så, idag har jag tänkt åka och träna. Gymmet stänger 21 och jag ska åka runt 18.00 för att hinna basta och lite sånt mys innan de stänger. Igår var ju jag och Linda på MM sports och jag köpte mig en ny shaker, så idag tänker jag faktiskt ta prottepulver och gainer för en gångs skull. Ni får höra hur det gick med träningen ikväll!
 





Julia
03 March, kl. 22:32 | Blogg;

Hej
Jag har gjort högskoleprovet två gånger nu så tänkte ge ngt tips. Träna upp din huvudräkning!! Man har väldigt lite tid på sig så man hinner knappt skriva ner nga uträkningar, är ju 40 uppg på 55 minuter å största delen av tiden måste man ha till diagramen, tabellerna och kartorna. Andra tipset är att plugga på regler ang ekvationer, för det brukar dyka upp ganska så många. Tredje och sista tipset är att skriva ut och öva på gamla högskoleprov vilket du kan göra på; http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/facitprovfragorochnormeringstabellerhosten2012.5.782a298813a88dd0dad80005374.html
Hoppas det går super för dig och tack för en riktigt bra blogg!!

Svar: Tack och åter tack för tipsen! Har läst på väldigt mycket om själva provet och har laddat ner guiden också. Jag övar som en tok! :)
Tack igen! :)
Johanna Larsson

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback