27.1.13

Caroline: Kan du inte lägga upp hur en typisk kostupplägg för en dag ser ut för dig? :)
 
Det skulle jag kunna göra, om det nu inte vore för att jag skäms fruktansvärt mycket över hur dåligt jag äter, haha.
Nämen, just nu fokuserar jag ju bara på viktuppgången. Därför försöker jag att äta så mycket energirik mat (och skräp) jag bara kan och orkar. En riktigt bra matdag för mig ser ut ungefär såhär:
 
Frukost - 1,5dl vaniljyoghurt (2,5%), en halv burk hallonkesella, Paulúns müsli, frysta hallon och två mackor.
Mellanmål - lite godis/chips/gainer
Lunch - 10 sillbitar, två större potatisar och två ägg
Mellanmål - glass/mackor/yoghurt
Middag - 200gr kycklingfilé, 1/2 halloumiost, två större potatisar, sås och grönsaker
Kvällsmål - gainer/äggmacka/läsk
 
Som ni ser så petar jag in mycket gott och "onyttigt". Jag är ingen som utesluter sådant då jag tycker att man ska kunna äta allt, även det som anses onyttigt. Såklart mer eller mindre beroende på vad man vill åstadkomma med kosten. Men eftersom att jag ska gå upp ca 7-8kg så måste jag göra på det här sättet. Jag har försökt gå upp i vikt med bara mat men det tar evigheter.
 
När jag är färdig med viktuppgången och ska droppa några kilon så kommer jag såklart inte att äta glass och godis till varje mellanmål eftersom att det försvårar viktnedgången. Men det kommer inte att uteslutas.
Dock måste jag tänka på att få i mig mer protein. Det är rätt kasst med det just nu vilket är jäkligt dåligt av mig.
Jag har proteinpulver hemma och borde kunna få i mig det utöver kosten men jag känner mig inte motiverad att göra det då den smakar bajs.
 
Så, ungefär såhär ser det ut en bra dag. De senaste dagarna har det varit väldigt mycket oregelbundna mattider, godis och chips som inte kan ersätta en måltid.
Nu blir det bättring, hoppas jag.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback