Svar på fråga

Postat av: Ellinor

Varför tvingar du upp kroppen till en högre vikt när den trivs bäst vid 50? Så länge det inte är ohälsosamt vilket väl inte är om du äter som du ska, så finns det väl ingen mening? Eller, så vill du gå upp kilona i muskler för att bli starkare. Men under deff så ska du väl just bygga upp dina muskler, så om anledningen till att du vill gå upp i vikt är för att få mer muskler så borde viktminskningen inte spela någon roll? Ursäkta alla frågor, jag är bara nyfiken, på dina mål & sådär. Hursomhelst. Lycka till med dina mål!

Svar: Man bygger inte upp sina muskler under deff. Det är omöjligt att göra det då man ligger på ett lägre kaloriantal än man vanligtvis gör. Anledningen till att jag tvingar upp kroppen till en högre vikt är för att ju mer man äter, ju mer man går upp i vikt, desto starkare blir man och desto lättare är det att bygga upp muskler.

 

Så - BULK är lika med att äta mycket och gå upp i vikt, öka muskelmassan och muskelstyrkan.

Och - DEFF  är lika med att INTE få mer muskler, utan att behålla så mycket av musklerna man byggde under bulken som möjligt samtidigt som man minskar sin fettprocent.

 

Du behöver inte ursäkta dig. Det är klart att man får fråga och vara nyfiken. Hoppas att du förstod nu och att du blev nöjd med svaret!

 

 






Ellinor
06 June, kl. 23:18 | Blogg; http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se

Tack för svaret, nu lärde jag mig något nytt :)

Ellinor
06 June, kl. 23:06 | Blogg; http://thewhitetrashbeautiful.blogg.se

Tack för svaret, nu lärde jag mig något nytt :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback