27.3.13

Postat av: Anonym

Hejsan :) När gjorde du din tatuering? Har den någon betydelse?

 

Svar: Hej du! Jag har två tatueringar så jag vet inte riktigt vilken av dem du syftar på. Men den på ryggen gjorde jag för nästan tre år sedan när jag fyllde 18 och där står det ett citat på spanska. Det är dock aningen personligt och var aningen dumt gjort så därför håller jag mig ifrån att berätta tanken bakom den.

 

Den senaste som jag har på höger bicep står det "Var stark" på och den är väldigt, väldigt speciell och betydelsefull. Den gjordes i september/oktober förra året.

Det kommer från min förra pojkvän Viktor. När jag hade det som svårast i anorexin och grät och hade ångest så höll han ofta bara om och sade de två orden. "Var stark." Och någonstans långt inne så räckte de orden. Jag var stark. Jag blev frisk. Och jag försöker att vara stark varje dag.

 

Det är en påminnelse om att allt inte behöver vara så jävla svårt och invecklat. Oftast behöver man "bara" vara stark.






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback