9.3.13

Postat av: angie

vill oxå ha en vältränad rumpa, nu är min bara slapp, platt och hängig :(, vad gjorde du för övningar och hur ofta?

_____________________________________________________________________________________

Känner igen de där orden. De var de orden jag själv använde om min rumpa tidigare! 

Jag tränar inte rumpan specifikt utan jag kör benböj och benpress med rumpan lite upplyft från sätet.
På det sättet så tränas både rumpa och lår samtidigt och du får "allt i ett paket". 

Jag kör en så kallad 3split vilket innebär att jag delar upp kroppen på tre delar och går sedan på ett rullande schema, till exempel såhär:

Mån: bröst/triceps

Tis: ben/axlar (här kommer rumpan in!)

Ons: rygg/biceps

Och sedan fortsätter det så, så det blir ungefär två gånger i veckan jag har ben/axlar och så rumpa då. Gillar man mer koncentrerade övningar på rumpa så finns en uppsjö med rumpövningar.

Kom bara ihåg att det krävs mer än bara "lite övningar". Här är det hard word, dedication som gäller. Här har du lite inspiration, lycka till! 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback