Inomhuslek och hemmagjort hundgodis.

Idag har vi en riktig slappardag här hemma. Senaste dagarna har det blivit mycket spring på hundön, åkern, promenader och bus. Passivitet är också viktigt och Blanca klagar inte på det. Den lilla däremot har lite svårare att koppla av. Eller, hon kan liksom sova mycket och länge, men när hon är vaken vill hon såklart hitta på saker. Därför har vi lekt lite med toapappersrullar och tränat sitt.
 
Tyra kan redan sitta, men bara om man står eller sitter framför henne. Jag vill att hon till slut ska kunna sitta ned fastän jag ropar sitt på 10 meters håll. Så vi har övat och övat och det går riktigt bra!
 
Som godis gav jag henne torkad blodpudding som jag gjorde igår.
Det är sjukt uppskattat hos både Blanca och Tyra och riktigt billigt och enkelt att göra.
Man skär blodpuddingen i så små bitar man vill ha dem, lägger dem på en plåt, in i ugnen på 100 grader i ungefär
1-2 timmar beroende på vad det är för typ av ugn. FÄRDIGT!
 
Ikväll blir det promenad med Pauline och Vega. Fram till dess blir det bara små kissrundor för den lilla och lite ensamträning när jag går lite längre med Blanca.
 
 
 
 





doglover
10 October, kl. 22:20 | Blogg;

åh, det måste jag prova! :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback