VÅR!

Vilken otroligt härlig dag vi haft! Jag har gått runt i bara t-shirt idag!
Vaknade och träffade Blancas förra ägare för att jag skulle få lite papper och sånt. Vi var nere i parken och vid sjön och Tyra badade tassarna lite.
Sedan åkte vi till Melinda och var ute i skogen med Tyra, Blanca och hennes hund Cilla. Tappade bort Blancas koppel på vägen så vi fick gå tillbaka och leta det efter att vi lämnat Cilla hemma. När vi hittat det så kom vi på att vi skulle gå ner till en sjö och det gjorde vi.
 
Tyra och Blanca tog årets första dopp i sjön. Tyra har ju aldrig simmat förut och när hon gled i vattnet så simmade hon liksom uppåt istället för framåt så hon fick lite panik och jag med... Haha. Jag stod på en sten och fick luta mig fram så mycket kunde och fick tag i hennes läpp så jag kunde dra henne närmare mig. Jag blev helt blöt i ansiktet/håret och kläderna för att hon plaskade på som en liten säl.
Hon blev i alla fall inte rädd utan gled ner en gång till. Till slut satte jag koppel på henne så att jag kunde hjälpa till att dra henne framåt då hon inte riktigt fattade att man inte kan simma uppåt ;)
 
Ska köpa en flytväst till henne så att vi kan bada tillsammans i sommar!
 
På vägen hem stannade vi i en stor backe med en fotbollsplan nedanför. Tyra var lös och låg och tittade på de som spelade fotboll och jag och Melinda solade och pratade lite medan Blanca åt harpluttar.
 
 
 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback