Skrothundar

Vilken bra dag det har varit! Micke och Bismarck kom hit vid 12. Då tog jag med Billy och så åkte vi till sandtaget. I bilen satt han så fint och snällt utan att vara intresserad av Bismarck som satt i baksätet. 
Vi började med att gå en promenad i sandtaget utan att de fick hälsa på varandra. Gick jättebra! Sedan satte jag Billy i bilen och så kastade vi frisbee med Bismarck. Billy visade sitt missnöje genom att skrika högt från bilen när han såg oss kasta, haha. Så fort vi inte kastade var han tyst. 

Efter det så fick Billy springa lös och rusa av sig lite. Inget häftigt då han fortfarande ska vara försiktig på grund av såret. Men han fick springa lite som han ville och jaga stenar jag kastade i sanden. 

Sedan lämnade jag Billy hemma och tog med Tyra. Så åkte vi till gärdet och promenerade. Två idioter med lösa hundar kom fram. När jag ropade 'koppla hundarna' så viftade den första med handen i luften och ropade tillbaka att 'dom är sååå snälla så'. Han reste sig inte ens ur sin jävla solstol när den ena av hundarna bokstavligt talat hukade och smög sig framåt mot våra. Jag lyfte upp Tyra och gick raka vägen åt andra hållet. Jävla idiothelvete...

På vägen tillbaka kom det andra ekipaget. Två unghundar som sprang mot oss och skällde. Bad henne koppla sina hundar och hon fick inte fast den ena som fortsatte gå mot oss. Hon försvarade sig med att hunden är i en tonårsperiod. 

Jaha. Men ha inte din jävla tonåring lös då om du inte kan kalla in den ordentligt... Blev så jävla sur. 

Efter detta så åkte vi till Himmelska hundar och fikade. Hundarna fick varsina märgben och när vi var klara så försökte vi ta oss genom stan som var FULL av prideståhej. Jättekul, men INTE när man är kokhet i en bil och bara vill komma hem. Haha. 


Bismarck och Billy











Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback