Kvalitetstid.

Något jag försöker att göra varje dag är att få lite kvalitetstid med hundarna var för sig. Nu är ju Tyra mest krävande och har varit det sedan jag köpte henne. Och givetvis är det så med en valp. Därför har Blanca hamnat aningen i skymundan även fast jag varit noga med att mysa extra mycket med henne då Tyra krävde som mest.
 
Nu när Tyra kan vara ensam hemma så är det lättare att få tid med Blanca och efter att jag gått kvällspromenaden med bara Tyra så lade jag henne i sovrummet och tog ut Blanca för att gå själva.
Ikväll så hade jag med mig godis och tänkte göra promenaden ROLIG. Jag gör egentligen aldrig sånt med henne och det skäms jag för. Men som jag skrev så har vi en liten nystart nu och jag är glad för det. Äntligen måste inte Tyra vara med överallt!
 
Så vi gick ut och jag hade henne lös. Hon kan gå lös och springer aldrig iväg eller fram till någon om jag säger åt henne att stanna vid min sida. Jag gjorde lite tvära svängar, sprang baklänges, i cirklar, lät henne hoppa upp på stenar, leta godis i ett träd, hoppa genom mina ben och hade hela tiden hög ton och mycket klappar och kliande på huvudet. Och vilken skillnad.
 
Hela promenaden så gick hon vid min sida med en så fantastisk förväntning i ögonen. Hon släppte inte min blick för en sekund! Älskar när hon är så taggad. Och svansen gick som en propeller på redbull.
Denna lilla promenad på 25 minuter ska jag försöka ta ensam med henne varje dag. Jag är nämligen så himla glad av att se henne glad, och inte sådär seg och nere som vanligt.
 
Hon var nog så rally på grund av sitt snygga racertäcke!
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback