Lyckat hundmöte

Igår blev jag så förvånad över Tyra. När vi skulle ut och möta Pauline så stod en kvinna med en bichon frisé i flexikoppel utanför. 
En sån där kvinna som inte fattar att hennes utåtagerande, bjäbbande och cpiga lilla hund INTE ska få springa fram längst ut i detta jävla flexi. 

Så fort den såg Tyra (vi stod ca tre meter ifrån varandra) så gjorde den utfall gång på gång och hetsskällde och morrade och flåsade. Kvinnan sade lite lugnt 'men Vilja sluta nu' men gjorde igen ansats till att säga åt hunden på skarpen eller dra in den i kopplet. 

Min första tanke var 'åh nej vad jobbigt, måste väl släääpa en skrikande Tyra härifrån'. MEN, Tyra tittade knappt på hunden. Hon gick förbi i slakt koppel och satte sig och kissade med den lilla hunden praktiskt taget flåsande i hennes nacke. När hon var klar så 'ryckte' jag en lös gång i kopplet för att säga att nu går vi. Och hon kom med mig, i slakt koppel, utan att ens titta bakåt. 

Blev så jävla stolt över henne! Hon har blivit SÅ mycket bättre vid hundmöten. Det enda hon vill är ju att hälsa och leka, men hon låter så illa när hon blir frustrerad av att sitta fast i kopplet och en annan hund går nära. Detta har dock inte hänt på ganska länge nu, så förhoppningsvis är hon helt enkelt inte lika intresserad som förut. 
Det är jag glad för! Haha. 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback