Morgonpärs!

Alltså vilken morgonpärs! Haha. Vaknade för inte så längesen för att Tyra behövde gå ut. Gick ned till baksidan och tänker göra som vanligt. Alltså att Tyra kommer till dörren före mig, jag säger 'backa', hon backar och sätter sig ned. Jag öppnar dörren för att kolla så att inga andra hundar och katter är utanför och sedan släpper jag ut henne medan jag själv står kvar i dörren och väntar. 

Men denna gång såg hon att det var en busig hund i koppel några meter bort och hon smet igenom mina ben utan att jag hann reagera. Mitt hjärta stannade. 'Tänk om hon springer fram för att hälsa och den andra hunden lemlästar henne för att den inte gillar andra hundar'. 

Tyra står still utanför dörren, precis framför mig. Jag upprepar stanna några gånger. Hon tittar på den andra hunden som nu stannat och tittar tillbaka på henne. Sedan vänder hon bort blicken, springer in på vår innergård, kissar och bajsar och kommer glatt tillbaka in genom dörren och upp i trapphuset. 

Eeeh!? Ja. Det var ju bra! Jättebra. Massa beröm. Samtidigt snurrar min skalle och jag bara undrar hur tur jag kunde ha som fick en perfekt hund. 












Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback