Promenad och ensamträning


Tyra har varit lite mammig idag. Kanske för att jag lämnade henne ensam i 1.5 timmar. Det gick i alla fall bra och jag känner återigen att ensamträningen går framåt!

Ikväll åkte jag med Mona och hennes malle till elljusspåret. Hade Blanca kopplad då hon alltid hamnar så långt efter annars och Tyra var lös. Hon hade varit inne typ hela dagen så hon sprang runt överallt men stannar som vanligt tio meter framför och kollar att vi hänger med. 

Helt plötsligt ser jag hur hon stannar och stirrar rakt framåt. Då ser jag ett par komma gående mot oss med en staffe. Tyra står still och medan jag går mot henne bakifrån så upprepar jag 'stanna'. När jag precis skulle ta på henne kopplet så gick hon fram några steg. Då röt jag till och hon stannade direkt så jag kunde koppla henne. 
Är så himla stolt över att hon kan behärska sig så bra trots att hon är en unghund mitt i könsmognaden! Mitt lillhjärta. 





Anonym
01 January, kl. 13:47 | Blogg;

Vad duktigt av henne, måste varit lockande att springa fram. Jättefina hundar båda två! :)

Svar: Tack!Självklart är det lockande. Speciellt när man bara vill leka med allt och alla. Men hon har lärt sig att det lönar sig mer att stanna hos mig än att springa fram till en annan hund vilket är viktigt. Man vet ju aldrig hur den andra hunden reagerar!
:)
Johanna Larsson

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback