<3

 
 
 
 
 





Ida
07 July, kl. 18:26 | Blogg; http://idasfina.com

Alla dina hundar är verkligen så fina! Hittade dig genom en kompis till mig på Instagram, och jag gillar verkligen arbetet du gör med dina hundar. En stor eloge till dig. Jag är i planerna att själv skaffa hund (igen )och inspireras enormt av dig. Bor i Tumba och blev glad när jag såg att du hängt vid Möllebadet med dogsen. Är det förresten ingen som tycker på att hundarna badar där? (Hundar är säkerligen mycket renligare av sig än vi människor :)) /Ida

Svar: Hej och tack för komplimangerna!
Man får inte vara på Möllebadet med hund egentligen. Brukar vara där tidigt på morgonen eller sent på kvällen då ingen annan är där.

Vad blir det för hund för din del?
Johanna Larsson

Ida
07 July, kl. 21:55 | Blogg; http://idasfina.com

Planen är väl inte att köpa förrän till nästa sommar och om jag ska vara ärlig är jag lite velig i hundvalet... Jag vill ha en medelstor hund som jag kan jogga med, som gillar" amatörträning" och trivs med att ligga på latsidan ibland :) Några tips? :)
/Ida

Svar: Amstaffen måste ju jobbas rätt hårt både fysiskt och mentalt. Dessutom är det en väldigt speciell ras med tanke på deras urpsrung.

Whippet kanske vore något?
De behöver få sträcka på benen ordentligt ett par gånger i veckan, men förutom det så har jag hört att de är väldigt behändiga och härliga i temperamentet!
Johanna Larsson

Ida
07 July, kl. 07:13 | Blogg; http://idasfina.com

Ja amstaffen känns lite för "avancerad" för mig.
Har haft hund innan men inte tränat på den nivån som en sådan hund behöver.
Efter mycket sökande och läsande på bla SKK har jag nog bestämt mig - labrador! Känns hur bra som helst och passar in på de allra flesta punkterna över vad jag vill ha och inte. Whippeten var ett bra tips också utifrån mina önskemål. :)

Ha en bra dag!

Svar: Åh, vad roligt! Jag gillar personligen mer avancerade raser (kommer nog alltid att ha amstaff) men man kan ju inte låta bli att le när man ser en fin labrador! Äkta livsnjutare.
Var noga med val av kennel, se till att det känns helt rätt och njut sedan av din nya livskamrat!

Johanna Larsson

Ida
07 July, kl. 11:12 | Blogg; http://idasfina.com

Smaken är lik baken som tur är :)
Där är mycket som ska klaffa men det gäller väl att hålla sig cool. :) En bra kennel som levererar en kull vid rätt tidpunkt och en sund heltidsdagmatte ska hittas i närområdet - det är väl det som jag "oroar" mig mest för. Vill ju vara en lugn ledare för min hund. :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback