Backträning

Tog med Billy till sandtaget nu när det blivit svalare ikväll. Tog bussen dit och hade med mig nya bollen som verkade mycket uppskattad!
När vi kom fram så släppte jag honom lös och började kasta upp för sandbergen. Han kämpade på riktigt bra och körde några vändor innan vi vilade och han fick bada och dricka ur en lerpöl.
Körde på ett par vändor till, övade inkallning och bara myste.
 
På vägen tillbaka så hoppade vi av några stationer innan vi skulle för att gå till poolen vid Salem centrum. Där fick han bada av sig den värsta leran och plaska på i fontänen innan vi gick sista kilometern hem.
På vägen hade vi tre hundmöten. Det första var i poolen där vi var då en kvinna ville bada sin pinscher. Billy var så JÄVLA duktig! Hade full fokus på mig och bollen att han först inte märkte att de stod precis bredvid oss. När han till slut såg dem så tittade han en sekund, och sedan glömde han bort dem helt för att få bollen, vilket han fick som belöning för fin kontakt.
 
Andra mötet var på gångvägen hem. Mötte en malle och en pudel. Billy fick sitta ner och hade även här jättefin fokus på mig och bollen. Sista gången var det samma malle och pudel sedan tidigare fast vi möttes på ett annat ställe. Då satte jag honom inte utan prövade att gå. Det var en rätt smal gångväg och han höll fokus på mig ända tills de var precis bredvid oss. Då tog han ett litet skutt mot dem (absolut inget argt eller hotfullt). Jag sade till honom, satte honom i fotposition och belönade sedan med bollen.
 
Han var så himla duktig! Har inte alls dragit något i kopplet heller.
Fina, älskade lilla pojke! Han har mig runt sitt lillfinger den lilla skiten. Här kommer bilder från ikväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback