Manligheten förlorad

Sådär ja. Billy är kastrerad och det känns så jädra skönt. 
På vägen när jag skulle hämta honom så stannade jag på Arken och köpte en bur, en burmatta, lite revben och kycklinghalsar. Åkte till djursjukhuset vid 18 men de var inte färdiga så jag skulle få hämta honom 20.00. Så då passade jag på att besöka Micke och Bismarck vilket var supertrevligt! Hämtade Billy klockan 8 och han var glad och viftade på svansen, men väldigt trött och hade precis fått stark smärtlindring så att han var lite borta. 

Lade honom i buren och körde hemåt. Han vägrar kliva ur den och har legat där sedan dess. Han har dock stigit upp för att kissa, bajsa och dricka lite. Fina tecken! Tänkte sedan att han skulle ligga med tratten i soffan men han stegade raka vägen in till buren igen. Så jag ställde dörren på vid gavel och satte den precis nedanför min säng så att jag märker om han får ont eller börjar försöka slicka på såret. 









stina
07 July, kl. 08:17 | Blogg;

hejsan! jag funderar på att skaffa hund, tänkte höra med dig om det är svårt att få ihop allt med jobb(jag har skola) och hund, tidsmässigt och energimässigt? bodde du själv när tyra var valp, hur var det isåfall? hur många personer runt omkring som kan hjälpa med promenader osv om det krisar tycker du man behöver? hoppas du hinner svara, vore så tacksam för lite input :)

Svar: Hej! Hund är mitt största intresse, så jag tycker att tiden, energin och pengarna är värda att läggas ner på dem. Men visst kan jag tänka att det vore jävligt mycket skönare med ett marsvin ibland. Haha.
Ja, jag var ensam med Tyra och Blanca när Tyra var valp. Jag tyckte att det var väldigt bekvämt på ett sätt, och det var att det var min uppfostran som gällde och jag slapp ha någon att bråka med angående hur jag skulle göra under hennes uppväxt. Men jag kunde fan inte gå till affären på flera veckor då hon inte kunde vara ensam och sånt var riktigt slitsamt.

Ibland hade det nog behövts att man var två, så att man kunde byta av varandra. Det ÄR som att ha en bebis, fast en rätt tyst en (om man har tur). Jag ville nästan bara gråta ibland när hon kissade inne för femte gången på en dag och jag hade slut krafter. Men nu i efterhand är jag glad att jag var själv ändå. Men tålamodet prövas dubbelt så hårt när man är ensam än om man har någon som hjälper till.

Jag känner en del som kan hjälpa om det krisar. Har haft tur med att hitta riktigt bra dagmattar så att hundarna slipper vara ensamma då jag jobbar.
Men ja, jag får ju nästan ingen tid till dem alls när jag jobbar. Nu har jag haft semester i två veckor, men annars har jag bara några timmar på kvällen med dem, samt helgerna.

Har ingen tid till mig själv i princip. Jag var ute och åt en kväll med Nicole för någon helg sedan. Det var första gången på nästan 7 månader.
Men jag har ju tre stycken. Hade jag haft en så hade jag säkerligen ägnat mycket mer tid åt mig själv.

Johanna Larsson

stina
07 July, kl. 15:44 | Blogg;

tack så hemskt mycket för ditt svar! hehe synd att marsvin inte känns riktigt lika spännande :P
får jag lov att fråga vad du ungefär behöver betala dagmattar när du jobbar, i veckan eller månaden eller så?
och en annan sak jag tänkte på, det här med att du bara får tid till dem på kvällarna när du jobbar, betyder det alltså (jag håller tummarna här) att du inte skulle avråda mig från en vovve även om jag har dagar som kräver att jag är borta säg 8h? Alla veckodagar kommer inte se ut så, men vissa. Och i framtiden med jobb kommer det nog mer bli den situationen.
är dina hundar stirriga eller oroliga hemma hos andra? jag bor i en annan stad (ca 2 h bort med tåg) än min familj och reser hem minst en gång i månaden. drömmen är att kunna ta med hunden till mina föräldrar när jag reser men min systers hund brukar bli lite orolig när han är där, fast han är bara valp än iofs.
och en grej till bara: som jag förstått det har du inte bil? är det svårt med veterinärgrejer och sånt, blir det liksom knöligare när man inte bara kan lasta in hunden och köra ända fram? som nu vid billys kastrering tex?
sorry att du får agera frågelåda, försöker bara hämta kunskap från många olika håll och du verkar vara en vettig person att fråga! :)

Svar: Jag betalar 1800kr i månaden för två. Kommer att betala mer nu för tre såklart. Självklart kan man ha hund även fast man jobbar långa dagar, men då är det ju viktigt att ha hundvakt som både hunden och du trivs med!Mina känner sig hemma vart de än är. Det är det jag älskar med raser, att de är så tillitsfulla till andra människor. Om jag skulle sätta mina hundar utanför en affär och en annan okänd människa bara tog dem och gick iväg så skulle de gladeligen följa med. (Det är inte så positivt dock, haha).Nej jag har ingen bil. Jag har däremot en granne med bil som skjutsat mig när det varit akut tidigare. Jag ska få ta över min mammas bil i oktober så då blir det såklart enklare. Nu med Billys kastrering så åkte vi kommunalt dit och så tog jag jobbilen och hämtade honom så det gick fint. Hade inte åkt kommunalt med honom hem när han var så himla omtöcknad.:)
Johanna Larsson

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback