Min stjärna, mitt allt!

Åkte till brukshundklubben idag och träffade Hannah och hennes Rayia. Åh, vad Rayia är fin! Mina favoritfärger på amstaff. 

Vi körde lite agility och lydnad. Tyra var superduktig. Hade bara ögon för mig och hennes favoritsak - bollen. 
Jag älskar att vi byggt upp ett så extremt intresse för bollen, för hon gör VAD SOM HELST för den. 
Hon följer handvisningar otroligt bra och har full koll på anvisningarna jag ger henne. 

Att få henne att gå fot gick bättre än väntat. Vi har inte tränat på jäääättelänge. Det som är så kul med Tyra är att vi kan träna supermycket på något och hon kan det då halvdant. Sen pausar man och tränar inte det på en månad, och då har det liksom sjunkit in och så fixar hon det första gången efter så lång tid. Så foten gick mycket bättre än tidigare. Hon håller sig i rätt position med handtecken och det funkar bra. 

När jag kom hem igen hade någon av småflickorna haft sönder min systemkamera. Så jag får använda mobilen i fortsättningen. Suck. 








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback