Sandtag och bad

Nicole kom och hämtade upp mig och Billy vid 19 ikväll. Vi åkte till grustaget först och jag kastade boll med Billy tills han inte orkade gå upp för sandberget mer. Han drog lite i kopplet men blev inte alls okontrollerbar eller överexalterad när Nicole tog ut Alfons och Vega. Han skötte sig väldigt bra tycker jag! 

När Nicole släppt in Alfons i bilen igen så släppte vi Billy och Vega. De lekte lite smått och Vega sade ifrån på ett väldigt bra sätt. Skall och markering med tänderna och Billy ryggade tillbaka då. Tyvärr är han snabbt på't igen så att Vega fick säga till flertalet gånger. Det märks att han inte förstår att han ska backa och ge space så jag fick hjälpa honom lite på traven. Jag kallade in honom från leken, han kom och jag satte honom vid min sida. Sedan fick han gå fot ett par meter tills jag okejade och efter en stund var han inte lika intresserad av Vega. 

Efter det så åkte vi till badstranden där det blev passivitetsträning och bad. 

Billy fick titta på medan Alfons och Vega badade och det var ju jääääättejobbigt! Jag var nog världens hemskaste matte just då och Billy pratade och lät som en trasig motor. 
Men det tar inte så lång tid för honom att förstå att rumpan ska vara i backen! 
Sedan fick även han bada och det gjorde han ju på sitt sätt. Gullapa. 

Kom nyss hem och tog ut Tyra på en kvällspromenad. Billy fick vara hemma och han är heeeelt utslagen. 

Imorgon ska de vara ensamma några timmar innan Marina kommer hit. Jag börjar ju jobba imorgon. Ska stiga upp 05.00 för att ta en ordentlig motionsrunda med Billy så att han kan sova tills Marina kommer. Tyra sover alltid ändå så hon får gå en morgonkortis när jag är färdig med Billy. 
Måste skaffa en cykel inser jag. Det går snabbare att motionera honom trött så än att dra kätting eller simma. 









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback