Träning!

Åh vilken GRYM dag jag haft idag! Började med att jag träffade en tjej och hennes hund som drog i koppel och gjorde utfall. 
Allt gick SKITBRA! Bara helt grymt och hon blev så stolt över sin tik och tog till sig av de positiva metoderna. Riktigt kul!

Sedan skyndade jag mig hem, hämtade Tyra och åkte till centralen för att möta Nicole och hennes Vega. I väntan på henne så körde jag och Tyra igenom alla tricks hon kan med störningen runtomkring. Tyra var lös och duktig som vanligt. Stark kontakt och obrydd om omvärlden. 

När Nicole kom så gick vi till Djurgården. Våra hundar var jätteduktiga och brydde sig inte mycket alls om varandra utan travade på utan att söka någon direkt kontakt. Vi gick en lång vända och sedan ner till en pytteliten 'strand' med ett rör där det sprutade vatten. Tyra var först lite rädd men när jag satte mig bredvid röret kom hon fram och tyckte att det var såååå roligt! Hon stoppade hela ansiktet i vattenfallet och försökte ta en tugga av det. Haha. Hon älskade det! 

Sedan gick vi och köpte en dricka, satte oss i gräset och pratade. Sedan körde vi lite flirtpole med fleeceflätan jag hade med. Tyvärr hade jag slut batteri så det blev inga mer bilder än de som Nicole tog, men här är en i alla fall. Übersnygga lilla skithunden på 13.5 månader. 

På pendeln hem kom en alkis fram och ville hälsa. Tyra älskade honom (ovaaanligt ;)) och hånglade upp honom ända tills jag fick säga stopp. Då däckade hon efter all aktivitet och sov i mitt knä hela vägen hem. 
Superbra dag!








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback