Dagen

Tog med både Tyra och Blanca på en runda vid 15. Båda två fick bära klövjeväska. De var såå duktiga. Hade fyra hundmöten och Tyra passerade utan att knappt titta på dem. 

Hon har ju absolut inga problem med hundmöten. Hon gör aldrig utfall eller blir spänd utan blir nyfiken och vill gärna hälsa. Men de senaste veckorna har hon i princip helt slutat dra när vi möter andra hundar på mindre vägar. När jag säger hennes namn så tittar hon på mig även när vi går förbi. Så det går jättebra! Känns som om hon mognat en del på den fronten. 

Jag har precis duschat och Tyra och Blanca har lekt. Jag brukar nästan aldrig låta dem leka då Tyra är så bufflig och högljudd. Men idag har det gått bra. De har haft dragkamp om vår superlånga fleecefläta och jag har bara behövt bryta två-tre gånger då Tyra låter för mycket. 

Jag gav dem även lite mjukost och satte på Blancas nos. Kan ju säga att det blev hångelkalas då Tyra upptäckte vad Blanca hade i ansiktet. Haha. 
Ska lägga upp bilder från idag i ett annat inlägg!











Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback