Underbara morgon

Vilken fantastisk och alldeles underbar morgon! Vaknade av att solen lyste in klockan 6.45. Steg upp och gav hundarna mat. Sedan tog jag och Tyra en långpromenad för träning och lite kvalitetstid. Strålande sol och 7 plusgrader idag. Våren är här. 

Träningen gick i alla fall över all förväntan. Gick ned till åkern och tränade inkallning. Hon kommer sedan tidigare på 80% av inkallningarna, men jag vill att de ska sitta i ryggen, och dessutom är det en färskvara som alltid måste underhållas. Det gick bra och jag testade lite nya metoder. 

Började sätta henne ned och bad henne stanna medan jag kastade iväg hennes favoritleksak. När hon tittade upp mot mig ropade jag varsågod och hon sprang till sin leksak. Så fort hon tagit den i munnen och tittade mot mig så höll jag upp en annan leksak och ropade 'Tyra kom' och hon kom som ett skott. 
Höll på i kanske fem-sex minuter och sedan lekte vi bara. 

Efter leken så promenerade vi ner till åkern. Kommer sakna den så jädra mycket när vi flyttar... 
Inte en själ ute så Tyra kutade fritt och hade så himla roligt. Kastade leksaker, belönade med godis, körde dog parkour, tittade på änder. 

På vägen hem var hon trött. Hon gick förbi en annan hund utan att titta på den. Utmattad valp, jag tackar för det. 

När vi kom in fick hon lägga sig i soffan och tugga på ett grisöra. 
Den här dagen ska jag verkligen försöka tänka på att inte använda ordet 'nej'. Bara avleda och vara glad och positiv. 

Vi har väldigt sällan konflikter, men ibland nejar man ju helt onödiga saker när man istället kan visa vad man vill att hunden ska göra. 









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback