.

Vaknade 7.25 i morse. Och ja, det är något fel på mig som vaknar så tidigt oavsett när jag går och lägger mig. Morgonen började med att hälsa på Svea och Tyra (Blanca är hos Melinda). Svea var glad, viftade lite på svansen och sträckte på sig. Vågade nästan komma fram trots att Tyra låg i sängen.

Sedan gick hon och satte sig och kissade lite på mattan precis innan vi skulle gå ut. Jag blev lite chockad och undrade vad det kunde bero på. Såg att hon var väldigt nervös igen nu på morgonen.
De gånger hon inte är nervös är när vi är utomhus och hon är okopplad. Det går bra i koppel också, men hon är inte lika självsäker då. Hon är även lite mer framåt vid maten och vågar komma in i köket och äta samtidigt som Tyra.
 
Igår på pendeln hem närmade hon sig mig för första gången för fysisk kontakt. Lite blandade tankar kring det. Det märks att hon har ett fruktansvärt stort behov av närhet. Hon klättrade upp och satte sig i mitt knä. Inte halvt, utan helt. Lät henne sitta där för att berömma att hon tog kontakt. Sen på tåget innan bytet så fick hon ligga på sätet bredvid och då lade hon huvudet i mitt knä.
När vi gjort bytet i Älvsjö var det rätt mycket folk så hon var tvungen att sitta på golvet. Hon försökte mer än en gång att komma upp i knät igen men där fick jag dra en gräns. Kan inte ha en 20 kilo tung hund i knät i rusningstrafik och jag vill dessutom inte göda hennes tvångsbehov av närhet.
 
Jag har lite att göra idag så jag ska ta ut Svea nu och sedan ensamträna henne när vi kommer in.
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback