Goshjärta

 

Tyra var duktig på jobbet idag som vanligt. Men det var så galet varmt och hon blev mer seg än jag någonsin sett henne! Var jättenoga med att ge henne vatten, men värmen slog verkligen ut henne.
Sen på tåget hem var det så jädra knökfullt att jag fick gå förbi tre dörrar för att vi inte rymdes. Den fjärde dörren kunde vi klämma in oss igenom men fick stå på trappavsatsen där man egentligen inte får stå. Tyra fick typ 10 kvadratcentimeter att ligga på... Haha. Men hon är så duktig och miljöstark. Bryr sig inte om någonting utan ligger på sin lilla plätt utan att lyfta huvudet när dörrarna öppnas och folk stiger på och av.
 
När vi kom till stationen så gick vi ner till parken och Tyra fick bada lite och svalka sig innan vi gick hem.
Strax därefter kom dagmatte med Svea som hade haft en kanondag. Hon har lekt med Ziita för första gången och de har röjt runt och simmat och busat och rejsat med varandra. Blev så himla glad av att höra att Svea blommar ut! Tråkigt bara att hon håller tillbaka så mycket när Tyra är med, då hon inte alls verkar känna sig bekväm med henne. Men nästa helg ska dagmatte ta med Svea och Ziita till Borlänge över långhelgen, så då hoppas jag att Svea blommar ut ännu mer! Och då får jag äntligen lite ensamtid med Tyra och kan träna. Något vi inte gjort på länge nu.
 
Nu måste jag ensamträna Svea. Har slappat lite med det...
Påminns återigen om denna tid då Tyra var valp och inte kunde vara ensam. Jäääävlar vad jobbigt det är! Haha. Men så värt när det går framåt.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback