Hundmöten och brygghäng

Melinda kom hit med Cilla idag. Tyra och Svea var i vardagsrummet och Cilla och Blanca i hallen med kompostgallret emellan. Cilla och Svea har ju inte träffats förut och båda är/har varit utfallshundar.
Svea låg i soffan och morrade lite dovt för att säga "håll dig borta", men efter någon minut kom hon fram själv till gallret och nosade lite på Cilla.
 
Efter det gick vi ut med bara Cilla och Svea. Vi gick efter en man med en hund för att träna och det gick superbra. Svea brydde sig inte alls om den. Sedan vände vi och gick ner mot sjön och mötte en större svart hund som var lös. Jag såg att Svea blev mer intresserad av den än av de mindre hundarna, men det räckte med att säga "nej" högt så hade hon fokus på mig och vi kunde passera.
När vi kom ner på bryggan så sken solen och Svea slumrade nog till en stund. På vägen därifrån så var det en matte och en liten terrier vid sidan av bryggan som levde rövare när den såg våra hundar. Märkte att Svea blev stressad men även här räckte det med "nej" och att visa vattenflaskan. Inga ljudanden eller drag.
 
Vi mötte även en liten bichon frisé och Svea var på väg att dra men stannade av så fort jag visade vattnet och sade nej. Inga problem alls!
 
När vi kom hem så lämnade jag henne i hallen och tog med Tyra för att gå ner och handla. Filmade Svea under tiden och var borta i 12 minuter. Hon var tyst de första tio minuterna men gnällde de sista två. Dock inga skall eller gråt. Hon stod upp vid dörren, så jag ska backa direkt i träningen och hämta en laddare så jag får igång min mobil och kan se live vad hon gör.
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback