Lillskruttet.

 
 
 
Alltså, denna lilla gris. Idag höll jag på att explodera av stolthet.
Dagen började med att jag åkte till plattan och väntade på Linnea och Felix. Hade henne lös och tränade lite kontaktövningar tills jag fick ett sms om att de såg oss. Då började vi gå mot Djurgården och Linnea och Felix gick en bit bakom så att Svea inte skulle se dem.

Tanken med det var att de skulle få se hur hon beter sig med mig vid hundmöten och i kopplet.
Hon gick perfekt och klarade även alla hundmöten utan några reaktioner alls.

När vi kom till Djurgårdsporten så gick Linnea och Felix ikapp oss och Svea såg dem, men brydde sig bara om köttbullen jag hade i handen, haha. Men när vi satte oss på gräsmattan så blev hon jättelycklig. Gav henne ett märgben så hon fick ligga och tugga lite på sidan medan vi satt och pratade.

Sen gick vi och jag bad Linnea ta kopplet. Sade åt henne att göra som vanligt, precis som när de hade Svea hemma förut. Då drog hon lite i kopplet och gjorde tre halvhjärtade "semiutfall" mot de tre första hundarna vi mötte. Drag i kopplet, ragg, frustande och stressad.
Efter det så visade jag hur hon skulle göra, och det gick KLOCKRENT vid alla hundmöten under de 5-6 timmar vi var ute. Hon gick fot mest hela tiden och Linnea satte kopplet runt sig så att hon skulle kommunicera mer med röst än kopplet. Gick fantastiskt bra!

Enda "dåliga" var när vi var i Humlan vid rastgården och satt utanför. En man kom in med sin lapphund som lade sig ner och stirrade ut Svea när den såg henne. Lurpassade och glodde, och Svea reagerade med att skälla till en gång och sedan morra lite. Men efter att den andra hunden rest sig från marken så kunde Svea släppa den. När de sedan gick ut från rastgården så passade vi på att gå och möta den, och det gick jättebra. Svea tittade knappt på den.

Nu är lille gris helt utslagen och död i sängen. Tyra har varit hemma ensam under tiden vi varit borta och sovit. Hon hade inte rört märgbenet jag lämnade åt henne, men när jag kom hem och hon vaknade till blev hon jätteglad och förvånad när hon såg det. Haha.
Rätt och slätt, BÄSTA dagen på länge! Nu har jag lite extra kraft att jobba på ensamträningen!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback