Onsdagmorgon

I morse var Svea ensam i 25 minuter medan jag gick ned till tåget för att möta Emma och Vega. Vi skulle träna hundmöten och koppelgång samt göra av med lite av Vegas energi. 

Vi gick en sväng och sedan gick jag upp och hämtade Svea medan Emma och Vega stannade utanför. 
Kom ut med Svea och båda två var suuuuperduktiga. Svea ignorerade Vega helt och Vega satt mest och nosade i luften mot henne. 

Så gick vi och letade upp hundar. Hade tre hundmöten tror jag, och alla gick jättebra. Sedan gick vi till skogen, körde lite spring pole och Vega fick springa lös med klövjeväska. 

Vi gick till en stor äng och Vega blev som en valp. Skuttade runt och åt gräs, jagade flirtpole och kampade med en trasa. Gick jättefint i kopplet hela vägen fram och tillbaka. Hundarna försökte inte hälsa en enda gång trots att en av dem var lös på ängen och i skogen. 

Sedan när vi kom hem så lämnade jag Svea hemma och så åkte jag mot jobbet. Dagmatte kom en halvtimme senare och sade att det var tyst och lugnt när hon hämtade odjuren. 

Bra morgon!








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback