Trötta grisar och ensamträning.

Vaknade 7.45 i morse av att Svea gnällde från hallen. Tog ut henne på en snabbkiss och sedan var jag ändå vaken. Gav Tyra och Blanca mat och gick sedan in till Svea och gav henne. 
Hon verkligen ÄLSKAR färskfodret. Hon nästan kastar i sig det trots att hon är så feg av sig. Så jag har börjat mosa maten med en gaffel och då äter hon långsammare. 

Igår på kvällen var jag upprörd och mitt i en stor känslostorm så jag orkade inte ta tag i ensamträningen då. Men på något sätt lyckades jag orka ta mig ut med Blanca och lämna Svea ensam. Filmade henne och tittade när jag kom tillbaka. 

Visserligen bara 4 minuter. Men hon ligger helt stilla och är tyst. Och bara för att hon klarat 10 minuter en gång så gör hon inte alltid det. Känns bra att 'taket' är på 10 minuter och att hon nu verkar fixa kortare stunder under det taket. 
Nu på morgonen tog jag ut Tyra i 4 minuter och filmade Svea. Även nu helt stilla och tyst. Inte avslappnad alls, men det kommer. Hon ligger med huvudet i luften och ser ut som en staty :-) 
Har som mål att försöka klara en kvart idag. Ska ta ut Svea och Blanca i skogen alldeles snart så att de blir lite trötta och sedan pröva lämna dem. 









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback