Utmaningar

Åh vad Svea varit duktig idag! Hon har fått liiiite attityd mot hundar utomhus nu men absolut inte på någon problemnivå. Som jag trodde gick hundmötena så bra igår och i förrgår för att hon fortfarande är väldigt timid och nervös. 

Idag har vi haft sex-sju hundmöten. Jag har invigt vattenflaskan (gjorde det igår) och hon fattade direkt. Nr hon ser en annan hund säger jag NEJ och då tittar hon direkt på mig och får belöning. Ignorerar hon mitt nej så får hon ett spray med vatten och då släpper hon den andra hunden direkt. 

Hon har varken låtit eller dragit mot någon annan hund idag. Bara rest pyttelite ragg och frustat en gång. Hon blev lite stressad när vi gick förbi en hundgård med två skällande hundar, men hon tittade inte ditåt. 

Vi har varit i rastgården idag och kastat lite pinne och sedan på Arken Zoo. Mötte tre hundar inne i affären och det gick superbra!
Hon har även varit duktig och gått helt felfritt i kort koppeö bredvid barnvagn i två timmar. 

Nu sitter vi på pendeln hem och Svea är död. Haha. Sååå trött!
Men snart kommer dagmatte och hälsar på med sin hund så ännu är vi inte klara!




 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback