22.04.13

 
Kom precis hem från gymmet och alltså, jag måste erkänna att jag för första gången känner "lack of motivation" sedan jag började träna. Och jag vet även vad det beror på.
När man börjar träna så ser man ofta resultat sjukt snabbt. För 3.5 måndader sedan klarade jag en repetition på stången på bänkpressen. Nu har jag klarat 55kg och 21 reps på 30kg. 
Först klarade jag två dips och idag har jag klarat 17st. Och så vidare. 
 
Men så kommer man till en platå där det mesta stannar av och det går segt framåt. Det går veckor, månader och halvår utan att man känner eller ser någon som helst skillnad.
Jag tror att det är där jag hamnat. På den där platån som jag faktiskt har fruktat lite inför. Jag visste att jag gjort stora framsteg på kort tid men också att det skulle plana ut någon gång och idag känner jag det. Shit. Det har stannat av. Det blir inte ett nytt personbästa varje pass. Det är inte jävla roligt varje gång, utan till och med lite lite jobbigt att ta sig till gymmet ibland. 
 
Men det är också här man får vara stark i psyket och veta att man kommer över den här tröskeln någon gång också. Även fast vi pratar om lång tid så kommer det att gå. Man får helt enkelt hålla huvudet högt, kämpa vidare och låtsas som om inget stannat av över huvud taget.





Linn
04 April, kl. 09:45 | Blogg; http://list.blogg.se

Ja, den där platån är inte rolig!
I början, som du säger, ökar man ju i rekordfart. Känns som om man inte har något stopp typ.

Min motivation dalade också när jag kom till den där punkten då takten sakta börjar dala. Anklagade mig själv för att jag inte puschade mig själv tillräckligt hårt osv. Men fick snällt inse, att det tar faktiskt tiiid och att alla inte är perfekta.

Du får nog tillbaka motivationen ordentligt snart igen! :)

Svar: Ja, jag vet. Känslan i början är sjukt motiverande! Och det tar ju tid. Tråkigt bara att jag och tålamod knappt kan skrivas i samma mening.
Men man kommer ju knappast över tröskeln om man ger upp, så det är bara att köra på! Kram
Johanna Larsson

Linn
04 April, kl. 21:57 | Blogg; http://list.blogg.se

Min iphone ville tydligen rätta lite när jag skrev, haha. *Och alla PASS är inte perfekta ska det ju såklart stå, haha :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback