13.3.13

Åkte till gymmet runt halv elva och träffade Daniel och Johan. Det blev knäböj, marklyft och ryggresningar och sedan lite halvhjärtad famers walk vilket var helt sjukt svårt. 
 
På böjen värmde jag upp mer än vanligt. Tänkte att det var bäst så i och med meddelandet jag fick tidigare....
Så med lite panik och rädsla inombords började allvaret. Mitt förra pb på böjen var en singel på 65kg. 
Idag gjorde jag 5st på 60kg och 3st på 65kg. Försökte två gånger på 70kg men den ville sig inte.
Tänkte skriva att det var två misslyckade försök innan jag kom på mig själv med att "INGA försök är misslyckade". 
Nästa gång tar jag den bara jag inte kör så många set innan som jag gjorde idag. Jag VET att jag kan, och jag SKA ta den nästa gång.
 
Innan idag så har jag bara testat marklyft en gång och då på 50kg. Fick ont i ryggen (helt fel kroppsställning) och trodde helt enkelt att min kropp inte pallade med en sådan övning. Fick en riktigt käftsmäll (positiv en) idag när jag gjorde 5 st på 80kg och en singel på 90kg. Tror det var så i alla fall, om jag minns rätt.
 
Ryggresningarna var nog fan värst. Sista setet med 25kg på ryggen så fick jag knappt ur mig något ordentligt "aaarrrrggghhhh" för att till och med det kändes jobbigt. Är fruktansvärt öm i ryggfiléerna men jag kan samtidigt njuta av det. 
Jag är jävligt nöjd med dagens pass, men jag vet att jag kan bättre och jag tänker göra det ännu bättre nästa gång. 
 
Summa summarum: Insikterna idag blev många.
Dels att jag inte har ett starkt grepp vilket jag märkte på farmers walk. 19 meter klarade jag. Pinsamt.
Dels att jag orkar mer än jag vågar tro.
Dels att jag måste sluta gnälla. Det stärker inte mitt psyke. 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback